El paper del llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i comunicació en el currículum d'Educació Infantil

jueves, 3 de abril de 2008


L'Educació Infantil constitueix una etapa educativa amb identitat pròpia. En aquesta etapa, més que en qualsevol altra, desenvolupament i aprenentatge són processos dinàmics que tenen lloc com a conseqüència de la interacció en l'entorn. Cada xiquet i xiqueta té el seu ritme de maduració, desenvolupament i aprenentatge, per això, la seua afectivitat, característiques personals, necessitats i interessos deuran ser elements que condicionen la pràctica educativa en esta etapa.

Tot aquest procés contribueix a que el xiquet i xiqueta aprenga a ser ell mateix i sente les bases en el desenvolupament de l'autonomia i iniciativa personal. En aquest procés el llenguatge té una gran importància en el xiquet ja que desenvolupa les seues capacitats comunicatives, però no hem d'oblidar que a més del llenguatge verbal tenim altres tipus de llenguatge com l'expressió corporal, musical, matemàtic i l' audiovisual que és el que a nosaltres hui ens ocupa.

Treballar en Educació Infantil la comunicació i representació implica potenciar les capacitats relacionades en la recepció i interpretació de missatges i les dirigides a emetre'ls.

El llenguatge audiovisual i les tecnologies de la informació i comunicació presents en la vida dels xiquets i xiquetes requereixen un tractament especial en l'educació, per tant hem d'iniciar-los a saber fer un ús apropiat en la comprensió dels missatges audiovisuals i la seua utilització adequada.



0 comentarios: